z příspěvku na sociálních sítích:
Kdo je Váš zákazník?
Na tuhle otázku se ptám hned v úvodu, když dělám analýzu stavu.
Odpověď bývá často stejná: „Máme plnou výrobu, prodej jede. Teď to neřešíme.“
Jenže dřív nebo později přijde krize. A ta přijde vždycky.
Ať už z vnějších vlivů, nebo proto, že firma prostě narazí na svůj strop růstu.
🚨 Pak přichází panika:
„Potřebujeme být vidět! Nové zákazníky! Hned teď!“
A v tu chvíli se začíná úplně od začátku.
Zjišťuje se, kdo je vlastně zákazník, co chceme prodávat a jak to dělat efektivně.
🙋♂️ Proto, když na otázku cílovky dostanu odpověď:
„Naším zákazníkem může být každý.“
Odpovídám:
💸 „Tak to budete potřebovat rozpočet minimálně milion.“
A v tu chvíli už pozorně poslouchají.
🎯 Marketing umí prodat všechno. Otázkou je, za jakou cenu.
Dá se dělat show za miliony, ale často se dá udělat velká paráda i s menším rozpočtem, pokud přesně víte, ke komu mluvíte.
🟣 Vzpomenu si v tomto vždycky na slova Zdenka Honka (nyní Group CEO v Havex-auto, IMOFA), když jsme se kdysi potkali v jednom korporátu: „Z pohledu managera se dá odbavit veškeré požadavky zaměstnanců třemi odpovědmi a jedna z nich je: „S penězi to umí každý.“ 😄
✨ A co vy?
Hledáte chytrá řešení, aniž byste do toho nalili nesmyslné peníze?
Ozvěte se mi - rád se mrknu i na váš projekt.